viernes, 30 de mayo de 2014

MARIA. MES DE MAIG.

Durant el mes de maig he continuat intervenint  en les sessions de Maria, nina amb TEA. Hem treballat mitjançant  un horari de pictogrames visuals de forma molt autònoma on s'intercala cada tasca amb un objetiu específic amb reforçadors del seu agrado. De vegades mostra baixa tolerància a la correció puntual en la tasca, aquesta és manifesta amb grunyits.  Amb el reforçador de fer "pompes" , bombolles de sabó manifesta un major contacte ocular i una clara emoció d'alegria.

Maria aprèn ràpidament la dinàmica d'utilització del seu llibre de comunicació per a la recerca i demanda d'allò que no té  presencialment al seu abast i necessita per treballar o vol per jugar.

En el taller que comparteix amb un nin amb TEA ha iniciat la interacció social amb ell. Aquesta interacció entre iguals es va manifestar en el moment en què Maria jugava i estava ubicada dins de la joguina "peonza".  Aleshores, es quan Josep s'apropà amb la intenció de ficar-se dintre també. Com a resultat els  dos es reubicaren, van somriure i s'abraçaren.

La mare de Maria assistí a una sessió d'intervenció amb la seva filla amb la finalitat de veure què i com   treballa, explicar-li el funcionament del llibre de comunicació elaborat per a la seva utilització a casa. També del temporitzador, que ells ja l'empren a casa.

Amb la mestra de Maria ens van reunir una sessió a APFEM  per continuar la coordinació i la col·laboració per conèixer com aprèn, què, quins objectius es treballen, les dificultats presentades,  a la fi un intercanvi d'informació. Inclòs comprovar que  en els dos àmbits existeixen pautes semblants com mostrar una pauta on ella escriure el seu non, aquesta cada vegada a de tenir menys grandària, utilització de PECS, la generaltzació de signes , el treball de motricitat com retallar, resseguir, l'acceptació davant del no, l'ús del temporitzador KINDS TIMER... També ens aporta informació respecte com dibuixa la figura humana, el domini de l'us de la tablet emprant jocs i amb diferents llengües.






No hay comentarios:

Publicar un comentario